LA RUEDA SIGUE GIRANDO
Cada vez se
acerca más la fecha indicada por la dirección de la compañía para generar el
turno de 8-17h en línea 1, si se cumplen las previsiones, el 21 de agosto. A
día de hoy tienen la plantilla en ascuas… y la necesidad de organizarnos cada
uno con nuestras familias no espera. Desde la Sección Sindical de UGT creemos que la empresa tiene una
oportunidad de oro para poder solventar todos los problemas de conciliación
familiar que existen entre los trabajadores/as de Nissan en cuanto a la
asignación de turnos y/o necesidades de asignación a turno de 8-17h. La
plantilla eventual, puede ser de mucha ayuda para paliar estas necesidades
gracias a su formación, por lo que solicitamos que no se piense tanto en
rescindir contratos sino en solapar ambas plantillas y conjugar las necesidades
de ambos colectivos que al final somos uno, la base de la empresa, es decir,
los trabajadores/as que conformamos Nissan.
Desde UGT podemos llegar a entender que estas
propuestas tengan un costo, ya sabemos que aquí todo se cuantifica en valor
económico. Así lo hacen con todo: la ergonomía, salud laboral, ropa de trabajo,
etc… Bueno, cuando nos referimos a todo es un decir… hay partidas para las
cuales parece que hay una prioridad absoluta y por lo tanto si hay que gastar…
se gasta!!! Si compañeros/as, puede que algunos veáis con asombro como no llega
nunca esa reparación que os solventaría el riesgo a lesionaros, ruidos
excesivos o las altas temperaturas en el puesto de trabajo 8 horas de jornada,
pero sorprendentemente hayan aparecido pintadas las fachadas y suelos como por
arte de magia.
Posiblemente, de
una forma u otra sea necesario reforzar la imagen de cara a las visitas, no queremos
que dejen de mejorar las instalaciones, pero antes de hacer este tipo de
actuaciones de última hora podrían tener en cuenta otras necesidades que a
nuestro juicio son bastante más importantes y necesarias como pudiera ser una
climatización adecuada en todas las zonas de trabajo, formalizar la ergonomía
como una prioridad absoluta transformando los puestos más lesivos, evitar la
fuga de tareas a subcontratas, y un largo etcétera… ya que estos temas, todo y
que se van trabajando en las diferentes comisiones, son lentos y tediosos para
que los encuentren una solución rápida...
Señores/as de la
dirección, en UGT Nissan creemos
firmemente que su voluntad es cumplir con los estándares de Nissan y poco a
poco vemos como las instalaciones comunes se van mejorando en mayor o menor
medida, zonas de picnic, algunas áreas de descanso e incluso la formalización
de la colonia de gatos Nissan!!! Y sí, también lo creemos necesario, pero no
perdamos de vista que dentro de los diferentes talleres que componen esta
empresa todavía existen deficiencias que claman al cielo!!! Kitting desciclados
que nos perjudican diariamente en el desempeño de nuestras tareas, herramientas
obsoletas, carros pirata insufribles, excesos de ruido, riesgos innecesarios
que sufrimos a diario.
En UGT seguiremos apostando por conciliar
las necesidades industriales con las de la plantilla, pues aseguramos que una
empresa se hace fuerte cuando parte del beneficio de la misma se distribuye en
la mejora constante de sus puestos de trabajo y por ende mejorando la calidad
de vida de todos/as los trabajadores/as que conformamos Nissan.
Secciones Sindicales UGT
Nissan, 1 de Junio de 2017
LA RODA CONTINUA GIRANT
Cada vegada s’apropa mes la data indicada per la direcció de la companyia
per generar el torn de 8-17h a Línia 1, si s’acompleixen les previsions, el 21 d'agost.
A dia d'avui tenen la plantilla amb mots dubtes sobre el seu futur... i la necessitat
d'organitzar-nos cadascú de nosaltres amb les nostres famílies no s’ha de fer
esperar. Des de la Secció Sindical d'UGT
creiem que l'Empresa té una oportunitat d'or per a poder solucionar tots els
problemes de conciliació familiar que hi han entre els treballadors/es de
Nissan com a l'assignació de torns fixos i/o necessitats d'assignació d'un torn
de 8 -17h. La plantilla eventual pot servir de gran ajut per a pal·liar
aquestes necessitats gràcies a la seva formació, per el que demanem a la
direcció que no pensi tant en rescindir contractes sinó en solapar dues plantilles
i conjugar les necessitats de dos col·lectius que al final sempre defensem que
som només un: la base de de l'empresa, és a dir, els treballadors/es que
conformem Nissan.
Des de UGT podem arribar a
entendre que aquestes propostes tinguin un sobre cost, ja sabem que aquí tot es
quantifica en valor econòmic. Així ho fan amb tot: l'ergonomia, salut laboral,
roba de treball, etc... Ara sí, quan ens referim a tot, és massa dir... Hi ha
partides per a les quals sembla que hi ha una prioritat absoluta i per tant si
s’ha de gastar... es gasta!!! Si companys/es, pot ser que alguns veieu amb
sorpresa com no arriba mai aquesta reparació que pugui solucionar el risc a patir un accident
laboral, sorolls o les temperatures excessives al lloc de Treball durant les 8
hores de jornada, però sorprenentment hagin aparegut pintades les façanes i el
terra de la fàbrica com per art de màgia.
Possiblement, d'una forma o d’una altra cal refermar la imatge de cara a les visites, no volem que
deixin de millorar les instal·lacions, però abans de fer aquest tipus d'actuacions
d'última hora podrien tenir en compte altres necessitats que a nostre judici
son mes importants i necessàries de com podria ser una climatització adequada a
totes les zones de treball, formalitzar l'ergonomia com una prioritat absoluta
transformant amb inversions els llocs de treball més lesius, evitar l’entrega
de tasques a les subcontractes, i un llarg etcètera ... ja que aquests temes,
tot i que es van treballant en les diferents comissions, son massa lents i
tediosos per a que els trobin una solució ràpida ...
Senyors/es de la direcció, a la UGT
de Nissan creiem fermament que la seva voluntat és complir amb els estàndards
de Nissan i poc a poc veiem com les instal·lacions comunes es van millorant en
major o menor mesura, zones de pícnic, àrees de descans de nous productes i
fins i tot la formalització de la colònia de gats a Nissan!!! I sí, també
creiem que es necessari, però no perdem de vista que dins dels diferents
tallers que componen aquesta empresa encara hi ha deficiències que criden massa
l’atenció!!! Kittings desciclats que ens perjudiquen diàriament a l’acompliment
de la nostra feina, eines obsoletes, carros pirata insofribles, excessos de
soroll, Riscos innecessaris que patim a diari.
A la UGT continuarem apostant
per conciliar les necessitats industrials amb les de la plantilla, ja que
assegurem que una empresa es fa forta quan part del benefici de la mateixa es
distribueix a la millora constant dels llocs de treball i per tant, millorant
la qualitat de vida de tots/es els treballadors/es que conformem Nissan.
Seccions
Sindicals UGT Nissan, 1 juny 2017
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