YA VA SIENDO HORA DE CUMPLIR LO PACTADO…
Queremos
hacer una reflexión sobre la memoria reciente, reflexión que erradica en la
firma del XXIII Convenio Colectivo y los “flecos”
que quedan pendientes… Para la dirección, una vez más, existe una doble vara de
medir: por un lado la de sus logros y del otro los logros conseguidos por el
Comité de Empresa en pro de mejorar las condiciones de la plantilla.
Hoy
nos ceñiremos a una herramienta cuya finalidad es “asegurar que se pueda realizar el
trabajo diario asignado sin detrimento para los operarios/as”, pues
bien, como ya todos intuiréis se trata de la entrega por parte de la dirección
del plan de producción diario basado en el MIX mensual como herramienta de
control y de este modo evitar la sobrecarga de trabajo continuado.
Parece
ser que el espíritu que reinaba en las reuniones maratonianas para solucionar
los problemas derivados de las puntas de trabajo en los puestos productivos de cada
una de las plantas que componen la empresa, a día de hoy para algunos ha
quedado en eso… un espíritu. La empresa insiste en que es imposible marcar unas
pautas que aseguren que ese famoso PLAN
DE PRODUCCIÓN DIARIO se asemeje al MIX
MENSUAL.
¿Qué
puede provocar esto? Pues lo que vivimos día tras día en nuestros puestos de
trabajo, una cantidad ingente de vehículos saturados seguidos en línea sin
recibir apoyo alguno e incluso en muchos casos, presiones productivas por ser
incapaces de montar al 115% de saturación de una forma ilimitada. Han de tener
claro que el papel aguanta casi todo, pero la plantilla tiene un límite y es
ahí donde debemos hacernos fuertes.
Desde
la Sección Sindical de UGT Nissan Z.F.
fuimos claros y contundentes en la negociación del convenio, denunciamos ante todas las partes que en
esta materia las medidas pactadas son insuficientes, aun así, no
dejaremos que esta herramienta correctora de excesos en las líneas de
producción quede en aguas de borraja, pues eso sí va en detrimento del trabajo
que realizamos día tras día.
Cabe
recordar que, de la misma manera que ahora los es imposible generar estas
medidas de control, se les “olvidan” las limitaciones de los puestos, los
problemas diarios que se solucionan en base a la colaboración de todos/as, el
compromiso de la plantilla para que cada día salga la producción con el máximo
de calidad que permiten las instalaciones de las diferentes líneas, y un largo
etc… A lo mejor va llegando la hora de que a todos/as se nos olvide esta
actitud y nos ciñamos escrupulosamente a realizar tan solo las tareas que
tenemos asignadas por nuestro salario.
Parece
ser que el único lenguaje que entiende la dirección de la compañía es la
presión de la plantilla, presión que no debemos dejar de ejercer para que
asuman sus compromisos del mismo modo que los trabajadores/as asumimos los
nuestros con los sacrificios que ello conlleva. Desde UGT Nissan Z.F. queremos dejar claro una vez más que no vamos a
ceder, lucharemos donde haga falta hasta conseguir que se nos entregue dicha
herramienta y que sea efectiva para poder controlar los excesos que a día de
hoy son inasumibles por la mayoría de los puestos de trabajo.
Solo
cabe remarcar que la colaboración en los
puestos debe quedar en el olvido hasta que la memoria vuelva a los compañeros
de la dirección, a ver si de este modo ayudamos a que recuerden lo que firmamos
en su día. La carencia de paso de los vehículos con más carga de trabajo por
las líneas productivas debe quedar clara y respetarla para que de este modo sí
podamos realizar nuestro trabajo.
Desde
UGT Nissan Z.F. lanzamos un anuncio
a navegantes, hartos del incumplimiento sistemático de los compromisos de la
dirección en materias sensibles tales como: mesa de empleo (todavía estamos esperando su convocatoria de
reunión), adecuación de personal
con edad avanzada y/o problemas físicos que observan cómo la empresa cubre con
nuevas contrataciones aquellos puestos que podrían aliviar su presencia en
línea. Queremos que quede claro que las necesidades que nos plantean para
solucionar sus problemas productivos no serán prioritarios para nosotros y
optaremos por incumplir los acuerdos de negociación alcanzados en convenio
comenzando por la mesa de
mantenimiento para generar el turno 24/7.
Secciones Sindicales UGT
Nissan, 23 de marzo de 2017
JA VA SENT HORA DE COMPLIR EL QUE S’HA PACTAT ...
Volem
fer una reflexió de memòria a curt termini, reflexió que eradica en la
signatura del XXIII Conveni Col·lectiu i els "fils" que queden
pendents ... Per a la direcció, un cop més, hi ha una doble forma
d’interpretar: d'una banda la dels seus èxits i de l'altre els èxits
aconseguits pel Comitè d'Empresa en pro de millorar les condicions de la
plantilla.
Avui ens centrarem en una eina que té per finalitat
"assegurar que es pugui realitzar el treball diari assignat sense
detriment per als operaris / es",
doncs bé, com ja tots intuireu es tracta del lliurament per part de la direcció
del pla de producció diari basat en el MIX mensual com a eina de control i
d'aquesta manera evitar la sobrecàrrega de treball continuat.
Sembla
ser que l'esperit que regnava en les reunions maratonianes per solucionar els
problemes derivats de les puntes de treball en els llocs productius de
cadascuna de les plantes que componen l'empresa, a dia d'avui per a alguns ha
quedat en això ... un esperit. L'empresa insisteix que és impossible marcar
unes pautes que assegurin que aquest famós PLA
DE PRODUCCIÓ DIARI s'assembli al MIX
MENSUAL.
Què
pot provocar això? Doncs el que vivim dia rere dia en els nostres llocs de
treball, una quantitat monumental de vehicles saturats seguits en línia sense
rebre cap suport i fins i tot en molts casos, pressions productives per ser
incapaços de muntar al 115% de saturació d'una manera il·limitada. Han de tenir
clar que el paper aguanta gairebé tot, però la plantilla té un límit i és aquí
on ens hem de fer forts.
Des de la Secció Sindical d'UGT Nissan Z.F. vam ser clars i contundents en la negociació del
conveni, denunciem davant de totes les
parts que en aquesta matèria les mesures pactades són insuficients, tot i
així, no deixarem que aquesta eina correctora d'excessos en les línies de
producció no vagi enlloc, doncs això sí va en detriment de la feina que
realitzem dia rere dia.
Cal
recordar que, de la mateixa manera que ara els és impossible generar aquestes
mesures de control, se'ls "obliden" les limitacions de les parades,
els problemes diaris que es solucionen a base de la col·laboració de tots / es,
el compromís de la plantilla perquè cada dia surti la producció amb el màxim de
qualitat que permeten les instal·lacions de les diferents línies, i un llarg
etc ... potser va arribant l'hora que a tots / es se'ns oblidi aquesta actitud
i ens limitem escrupolosament realitzar tan sols les tasques que tenim
assignades pel nostre salari.
Sembla
ser que l'únic llenguatge que entén la direcció de la companyia és la pressió
de la plantilla, pressió que no hem de deixar d'exercir perquè assumeixin els
seus compromisos de la mateixa manera que els treballadors / es assumim els
nostres amb els sacrificis que això comporta. Des de la UGT Nissan Z.F. volem deixar clar una vegada més que no cedirem,
lluitarem on faci falta fins aconseguir que se'ns lliuri aquesta eina i que
sigui efectiva per poder controlar els excessos que a dia d'avui són
inassumibles per la majoria dels llocs de treball.
Només
cal remarcar que la col·laboració en els
llocs ha de quedar en l'oblit fins que la memòria torni als companys de la
direcció, a veure si d'aquesta manera ajudem a que recordin el que vam signar
al seu dia. La manca de pas dels vehicles amb més càrrega de treball per les
línies productives ha de quedar clara i respectar-la perquè d'aquesta manera sí
puguem fer la nostra feina.
Des
de la UGT Nissan Z.F. llancem un
anunci a navegants, farts de l'incompliment sistemàtic dels compromisos de la
direcció en matèries sensibles com ara: taula
d'ocupació (encara estem esperant la seva convocatòria de reunió), adequació de personal amb edat avançada
i / o problemes físics que observen com la empresa cobreix amb noves
contractacions aquells llocs que podrien alleujar la seva presència en línia.
Volem que quedi clar que les necessitats que ens plantegen per solucionar els
seus problemes productius no seran prioritaris per a nosaltres i optarem per
incomplir els acords de negociació assolits en conveni començant per la taula de manteniment per a generar
el torn 24/7.
Seccions Sindicals UGT Nissan, 23
de març de 2017
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