LA DIRECCIÓN TAN SOLO QUIERE HABLAR DE SU LIBRO…
Como todos sabemos, en la última negociación de convenio colectivo se
alcanzaron varios compromisos tanto por parte de la dirección como por la de
los sindicatos. Entre estos acuerdos estaba la apertura de diferentes mesas de
negociación: el llamado 24/7 de mantenimiento, empleo, subcontratación etc…Han pasado varios meses desde la firma de este convenio colectivo, el
cual para la Sección sindical de UGT
Nissan Z.F. como ya insistimos durante su negociación, más que “justito” nos parece insuficiente, sobre
todo en materia de subida salarial. Es cierto que no hay nada que perjudique al
trabajador siempre y cuando se quede como está, pero desde UGT NISSAN Z.F. advertimos: hay acuerdos pendientes que pueden
variar sustancialmente las condiciones laborales de diversos colectivos de
trabajadores/as. ¿Qué queremos decir con esto? simplemente que en un
convenio en el que la empresa no nos ha dado nada, lo normal es que nosotros no
cedamos ante sus pretensiones de seguir erosionando los derechos de la
plantilla. Debemos tener claro que si se alcanza un acuerdo en lo que se refiere a
la mesa del llamado 24/7 o cuarto turno de mantenimiento, no sólo los compañeros/as de este colectivo
podrían dar un paso atrás en la conciliación de la vida familiar y laboral, sino
que además la empresa está poniendo sobre la mesa un cambio sustancial en las
condiciones de trabajo de todo el colectivo. En la última reunión mantenida con
la empresa no pedía estas modificaciones
solo para el personal asignado a mantenimiento, también reclaman extrapolar
estas medidas a los colectivos de puesta a punto, bancos de prueba y zona diez
(incluido PDI), un cambio que viene propiciado para poder cambiar el contrato
de trabajo de todos/as los compañeros/as pertenecientes a estas áreas, con el
peligro del precedente que se crea para el resto de la plantilla.Todo esto es muy difícil de asumir para UGT Nissan Z.F. y así lo hemos hecho saber en la mesa de
negociación. No es lo mismo un acuerdo como el que rige actualmente al personal
de mantenimiento, el cual genera cuadrantes para sábados mañana y domingo noche,
que hacer un acuerdo que convierta los fines de semana en turno habitual para
cualquier colectivo. Sabemos que con el formato actual o generando un turno de
noche, no hace falta cambiar las condiciones de trabajo, pues ya se ha
trabajado a tres turnos productivos con el acuerdo actual sin problemas para el
colectivo de mantenimiento.
Desde UGT Nissan Z.F. queremos
hacer una reflexión: en primer lugar nos parece un acuerdo con el suficiente
calado para ser negociado en otro foro, eso sin entrar a valorar el resto de
mesas de negociación, que como ya dijimos en la hoja de la semana pasada, para
la dirección no tienen la misma importancia
que para nosotros. Los trabajadores/as sí que cumplimos, y estamos ahí a pesar
de que la empresa, sistemáticamente, intenta hacer lo posible para que algunos
no asistamos a las reuniones con sus incumplimientos continuados. ¿Qué está pasando? ¿Acaso están buscando culpables para no cumplir
sus compromisos, en vez de reconocer que se han hecho mal las cosas y así es
imposible avanzar?
UGT Nissan Z.F. ha demostrado ser un sindicato negociador, y de momento seguiremos en
la mesa para velar que si se llega a un acuerdo sea el más beneficioso para los
compañeros/as y no salgan perjudicados por decisiones precipitadas. Por
supuesto, esperamos que a nadie se le
ocurra hacer unos cambios en convenio que puedan motivar un descalabro en lo
que se refiere a la modificación de las condiciones de trabajo y el futuro para
toda la plantilla.
Secciones Sindicales UGT Nissan, 30 marzo 2017
LA DIRECCIÓ TAN SOLS VOL PARLAR DEL SEU LLIBRE...
Com tots sabem, en
l'última negociació de conveni col·lectiu es van aconseguir diversos
compromisos tant per part de la direcció com per la dels sindicats. Entre
aquests acords estava l'obertura de diferents taules de negociació: l'anomenat
24/7 de manteniment, ocupació, subcontractació, etc.
Han passat diversos
mesos des de la signatura d'aquest conveni col·lectiu, el qual per la Secció
sindical d'UGT Nissan Z.F. com ja
vam insistir durant la seva negociació, més que "justet" ens sembla
insuficient, sobretot en matèria d’augment salarial. És cert que no hi ha res
que perjudiqui al treballador sempre que es quedi com està, però des d'UGT NISSAN Z.F. advertim: hi ha acords
pendents que poden variar substancialment les condicions laborals de diversos
col·lectius de treballadors / es. Què volem dir amb això? simplement que en un
conveni en el qual l'empresa no ens ha donat res, el normal és que nosaltres no
cedim davant les seves pretensions de seguir erosionant els drets de la
plantilla.
Hem de tenir clar
que si s'arriba a un acord pel que fa a la taula de l'anomenat 24/7 o quart
torn de manteniment, no només els companys / es d'aquest col·lectiu podrien fer
un pas enrere en la conciliació de la vida familiar i laboral, sinó que a més
l'empresa estaria posant sobre la taula un canvi substancial en les condicions
de treball de tot el col·lectiu. En l'última reunió mantinguda amb l'empresa,
no demanava aquestes modificacions només per al personal assignat a
manteniment, també extrapolar aquestes mesures als col·lectius de posada a
punt, bancs de prova i zona deu (inclòs PDI), un canvi que ve propiciat per
poder canviar el contracte de treball de tots / es els companys / es que pertanyen
a aquestes àrees, amb el perill del precedent que es crea per a la resta de la
plantilla.
Tot això és molt
difícil d'assumir per a UGT Nissan Z.F.
i així ho hem fet saber a la taula de negociació. No és el mateix un acord com
el que regeix actualment al personal de manteniment, el qual genera quadrants
per dissabtes matí i diumenge nit, que un acord que converteixi els caps de
setmana en torns habitual per a qualsevol col·lectiu. Sabem que amb el format
actual o generant un torn de nit, no cal canviar les condicions de treball,
perquè ja s'ha treballat a tres torns productius amb l'acord actual sense
problemes per al col·lectiu de manteniment.
Des de UGT Nissan Z.F. volem fer una reflexió:
en primer lloc ens sembla un acord amb la suficient importància com per a ser
negociat en un altre fòrum, això sense entrar a valorar la resta de taules de
negociació, que com ja vam dir en el full de la setmana passada, per a la
direcció no tenen la mateixa importància que per a nosaltres. Els treballadors
/ es si que complim, i estem aquí tot i que l'empresa, sistemàticament, intenta
fer el possible perquè alguns no assistim a les reunions amb els seus
incompliments continuats. Què està passant? És que estan buscant culpables per
no complir els seus compromisos, en comptes de reconèixer que s'han fet
malament les coses i així és impossible avançar?
UGT Nissan Z.F. ha demostrat ser un sindicat
negociador, i de moment seguirem a la taula per vetllar que si s'arriba a un
acord sigui el més beneficiós per als companys / es i no surtin perjudicats per
decisions precipitades. Per descomptat, esperem que a ningú se li acudeixi fer
uns canvis en conveni que puguin motivar un daltabaix pel que fa a la
modificació de les condicions de treball i el futur per a tota la plantilla.
Seccions Sindicals UGT Nissan, 30 març 2017
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