UGT NISSAN: APOSTAMOS POR LA NEGOCIACIÓN
Desde hace un año
aproximadamente estamos viviendo una situación más que preocupante en la
compañía, la dirección va tomando decisiones que nos afectan directamente en
nuestros salarios y derechos adquiridos de forma unilateral. Queremos realizar un breve repaso por algunas
de las imposiciones más lesivas que hemos sufrido en los últimos meses y que
estamos trabajando en diferentes foros para subsanar:
-IMPAGO DE LA TOTALIDAD DE KM: Este tema ya
tratado en otras hojas informativas ha sufrido avances en la denuncia
interpuesta por el Comité de Empresa. La decisión de no abonar la cantidad en
base a la totalidad de km que distancian la fábrica de nuestros domicilios es
intolerable. Para nosotros es un derecho adquirido y actualmente ya se ha
realizado el juicio el día 18 de septiembre por lo que estamos a espera de
la resolución del mismo. UGT NISSAN Z.F.,
por nuestro lado, estamos realizando denuncias individuales como reclamación de
cantidades: diferencia entre cobro actual (irreal) y distancia real para evitar
la pérdida económica sufrida tras meses de imposición de este formato de pago.
-PLUS DE PRODUCTIVIDAD: Este problema es desconocido para gran
parte de la plantilla todo y que está siendo muy agresivo con los salarios de
algunos compañeros/as tras ser ubicados en puestos de ”insourcing” u otros destinos, han visto como automáticamente
dejaban de percibir este plus sin previo aviso. La compañía valora que no están
sujetos a actividad medida. Para UGT
es intolerable esta situación, después de acudir el Comité de Empresa a
interpretación de convenio junto a la dirección, a día de hoy estamos esperando
que se nos haga entrega de un listado de puestos susceptibles de cobrar dicho
plus y otros de no percibirlo. Nuestra postura es muy clara, cualquier
trabajador que esté supeditado a un equilibrado o por su cargo/puesto,
realizando tareas vitales para que el funcionamiento productivo de una línea
sea el exigido (véase suministro de componentes a línea), debe cobrarlo. Si
para conseguirlo hemos de acabar en una nueva denuncia, así lo haremos todo y
que esperamos que revoquen su decisión y comiencen a abonar el plus tal y como
marca el convenio.
-DOBLE ESCALA SALARIAL: En este aspecto caben pocas
discusiones, desde este sindicato no entendemos cómo es posible que la empresa
no tenga un control del mes que debemos percibir el aumento salarial. Nos
encontramos numerosos casos de compañeros/as que nos denuncian el
incumplimiento de tan esperado aumento de porcentaje. Nos resulta una falta de
respeto a todos/as los compañeros/as que día a día realizan su trabajo dignamente y que
finalmente no reciben las cantidades económicas tal y como se pactó en
convenio.
-FINIQUITOS/CONTRATOS: Sí compañeros, aunque parezca mentira
entre todos nosotros/as hay compañeros/as que desconocen hasta cuando tiene
duración su contrato con la consiguiente incertidumbre en su ámbito doméstico,
como colofón final a su experiencia laboral dentro de la compañía se encuentran
con un tiempo de espera indeterminado para que se haga efectivo el cobro de
finiquito. Pero esto no acaba aquí, ya que la documentación referente a su cese
en la compañía (incluida la última nómina) puede tardar más de 20 días en
recibirla lo que conlleva que si se ha quedado algún concepto sin cobrar se
eterniza la reclamación de cantidades. UGT
NISSAN Z.F. exige que se cumplan los plazos que determina la ley tanto en
la entrega de los contratos iniciales/renovaciones como en la documentación referente
al cese.
Para finalizar, nos
gustaría dar la bienvenida nuevamente a la nueva directora de Recursos Humanos:
Gemma Fernández-Nespral, y aprovechar para solicitar más tacto que sus
antecesores cuando se tomen decisiones que afecten a la plantilla. En UGT NISSAN Z.F. tenemos claro que el
secreto del éxito se ampara más en la negociación que la imposición y esperamos
que comparta este espíritu para solucionar estos y otros problemas que
deberemos abordar en el futuro.
Secciones
Sindicales UGT Nissan, 21 de Septiembre de 2017
UGT NISSAN: LA NOSTRA APOSTA ES LA NEGOCIACIÓ
Des de fa un any aproximadament estem vivint
una situació més que preocupant a Nissan, la direcció va prenent decisions que
ens afecten directament en els nostres salaris i drets adquirits de forma
unilateral. Volem realitzar un breu repàs per algunes de les imposicions més
lesives que hem sofert en els últims mesos i que estem treballant en diferents
fòrums per esmenar:
-IMPAGAMENT
DE LA TOTALITAT DE KM: Aquest tema
ja tractat en altres fulles informatives ha sofert avanços en la denúncia
interposada pel Comitè d'Empresa. La decisió de no abonar la quantitat sobre la
base de la totalitat de km que distancien la fàbrica dels nostres domicilis és
intolerable. Per a nosaltres és un dret adquirit i actualment ja s'ha
realitzat el judici el dia 18 de setembre pel que estem a espera de la
resolució del mateix. UGT NISSAN Z.F.,
pel nostre costat, estem realitzant denúncies individuals com a reclamació de
quantitats: diferència entre cobrament actual (irreal) i distància real per
evitar la pèrdua econòmica soferta després de mesos d'imposició d'aquest format
de pagament.
-PLUS DE
PRODUCTIVITAT: Aquest
problema és desconegut per a gran part de la plantilla tot i que està sent molt
agressiu amb els salaris d'alguns companys/es després de ser situats en llocs
de ”insourcing” o altres destinacions, han vist com automàticament deixaven de
percebre aquest plus sense previ avís. La companyia valora que no estan subjectes
a activitat mesurada. Per UGT és
intolerable aquesta situació, després d'acudir el Comitè d'Empresa a
interpretació de conveni al costat de la direcció, a dia d'avui estem esperant
que se'ns faci lliurament d'un llistat de llocs susceptibles de cobrar aquest
plus i uns altres de no percebre-ho. La nostra postura és molt clara, qualsevol
treballador que estigui supeditat a un equilibrat o pel seu càrrec/feina,
realitzant tasques vitals perquè el funcionament productiu d'una línia sigui
l'exigit (vegeu subministrament de components a línia), ha de cobrar-ho. Si per
aconseguir-ho hem d'acabar en una nova denúncia, així ho farem tot i que
esperem que revoquin la seva decisió i comencin a abonar el plus tal com marca
el conveni.
-DOBLE
ESCALA SALARIAL: En aquest
aspecte caben poques discussions, des d'aquest sindicat no entenem com és
possible que l'empresa no tingui un control del mes que hem de percebre
l'augment salarial. Ens trobem nombrosos casos de companys/es que ens denuncien
l'incompliment de tan esperat augment de percentatge. Ens resulta una falta de
respecte a tots/es els companys/as que dia a dia realitzen el seu treball
dignament i que finalment no reben les quantitats econòmiques tal com es va
pactar en conveni.
-LIQUIDACIÓ/CONTRACTES: Sí companys, encara que sembli mentida entre
tots nosaltres hi ha companys/es que desconeixen fins a quan té durada el seu
contracte amb la consegüent incertesa en el seu àmbit domèstic, com a finalització
de la seva experiència laboral dins de la companyia es troben amb un temps
d'espera indeterminat perquè es faci efectiu el cobrament de la liquidació.
Però això no acaba aquí, ja que la documentació referent al seu cessament en la
companyia (inclosa l'última nòmina) pot trigar més de 20 dies a rebre-la el que
comporta que si s'ha quedat algun concepte sense cobrar s'eternitza la
reclamació de quantitats. UGT NISSAN
Z.F. exigeix que es compleixin els terminis que determina la llei tant en
el lliurament dels contractes inicials/renovacions com en la documentació
referent al cessament.
Per finalitzar, ens agradaria donar la
benvinguda novament a la nova directora de Recursos Humans: Gemma
Fernández-Nespral, i aprofitar per sol·licitar més tacte que els seus
antecessors quan es prenguin decisions que afectin a la plantilla. A UGT NISSAN Z.F. tenim clar que el
secret de l'èxit s'empara més en la negociació que la imposició i esperem que
comparteixi aquest esperit per solucionar aquests i altres problemes que haurem
d'abordar en el futur.
Seccions Sindicals UGT Nissan, 21
de Setembre de 2017
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